Daca
teoria este usoara, practica ne omoara. In continuare iti prezint cele mai
comune greseli SEO, care iti pot afecta drastic vizibilitatea online:
GRESEALA #1: LIPSA DE VARIETATE
Netul
este despre diversitate. A spune lucrurile dintr-o singura perspectiva inseamna
sa te impusti singur in picior si sa gonesti vizitatorii / cititorii.
Predictibilitatea omoara traficul.
Solutie: Trebuie sa fii flexibil, sa abordezi
povestea din mai multe unghiuri si sa creezi un continut divers, care sa atraga
constant, cat mai multe tipuri de oameni.
GRESEALA #2: PREA MULTE BRIZBRIZURI
A se
citi: prea multe imagini si reclame. Un site sau blog trebuie sa aiba
personalitate, insa elementele antementionate incarca website-ul, frustrand
astfel vizitatorul si determinandu-l sa nu te mai viziteze. Timp de incarcare
mare = trafic scazut = dezastru SEO.
Solutie: Pastreaza lucrurile simple.
"Simplitatea este cel mai sofisticat lucru.", spunea Leonardo Da
Vinci.
GRESEALA #3: ARTICOLE FARA SUBSTANTA
Google
si fratii lui vitregi (Bing, Yahoo etc.) apreciaza continutul de calitate si il
ierarhizeaza ca atare. Daca scrii articole irelevante, cu informatie comuna,
vei ramane unul din multime. Multe site-uri au articole scurte, scrise
superficial, cu consecintele de rigoare.
Solutie: Creeaza continut unic, care face o
diferenta in lume. Suna pretentios, dar articolele interesante si detaliate te
vor face sa te remarci, inclusiv la nivel de SEO.
GRESEALA #4: APA CALDA... REINVENTATA
Un
site ar trebui sa fie o declaratie de unicitate. Din pacate, cei mai multi
proprietari de website, autori sau copywriteri prefera calea usoara,
"recicland" informatie si spunand lucruri care s-au mai spus. Dar,
reluand ceea ce s-a mai scris de 1000 de ori pe alte bloguri, nu te remarci cu nimic.
Solutie: Google este atras de originalitate. Ofera
un continut de incredere, interesant si care nu poate fi obtinut printr-o
simpla cautare pe Wikipedia. Astfel, vei deveni un reper in domeniul tau.
GRESEALA #5: NIMIC NOU SUB SOARE
De
regula greselile se leaga, iar 5 vine dupa... 3 si 4. Daca nu ai capacitatea de
a tine lumea pe site-ul tau, acestia parasindu-l repede pentru ca nu au motive
sa ramana, inseamna ca nu oferi informatie utila. Google interpreteaza acest
timp scazut de 'sedere' ca o dovada de slaba calitate si te va taxa!
Solutie: Fa-ti lectiile si ofera informatie
pertinenta, care ii va face pe oameni sa iti treaca site-ul la 'Favorite'.
GRESEALA #6: LIPSA DE EMPATIE
Website-ul
tau este mai intai despre cei care il viziteaza, si abia apoi despre tine.
Sigur ca totul poarta amprenta personalitatii tale. Insa a nu vedea lucrurile
prin ochii clientului / cititorului este scurtatura spre faliment. Internetul
este plin de articole egocentrice, plictisitoare, lungi, seci.
Solutie: Pune-te in
pielea vizitatorului. Ce tie nu-ti place, altuia nu-i scrie! Nu fi repetitiv...
Fii magnetic si amuzant!
GRESEALA #7: CERTA-TI CU LIMBA ROMANA?
Celebra
zicala "aceste cuvinte ne doare" este evidenta pe un website. Chiar
si o singura greseala (flagranta) de scriere te poate discredita definitiv in
ochii cititorilor.
Solutie: Paza buna
trece primejdia rea. Cantareste-ti cuvintele si reciteste-ti articolele inainte
de postare. La nevoie, foloseste-te de tehnologie si utilizeaza un corector
gramatical.
GRESEALA #8: NU TI-AI LUAT PASTILELE DE NERVI
Internetul
este un mediu in care iti poti varsa usor naduful. Dar, cum zicea cineva,
problema la el este ca nimic nu e temporar. In plus, motoarele de cautare
importante nu apreciaza derapajele verbale, tinzand sa iti cenzureze
continutul.
Solutie: Evita
limbajul colorat / injuraturile, pentru o valoare SEO mai mare.
GRESEALA #9: LIPSA LINKURILOR
Exista doua tipuri de SEO: On Site si Off Site. Primul se refera la activitatile desfasurate pe site-ul tau sau al clientilor, al doilea presupune link building (atragerea de linkuri catre site). La fel de important insa este sa faci trimiteri spre alte surse. Multi comit greseala de a se raporta doar la ei insisi.
Solutie: Cateva linkuri spre surse externe fac
diferenta intre credibilitate si un ranking mai bun pe Google & Co., si
anonimitate.
GRESEALA #10: LIMBAJUL DE LEMN
Ca
profesionist este usor sa cazi in eroarea de a utiliza un limbaj tehnic. Insa,
realitatea este ca nu toti oamenii se vor pricepe sau vor intelege ce spui.
Solutie: Mentine-ti standardul fara a folosi un
limbaj de lemn. Chiar si un subiect tehnic complicat poate fi explicat
atragator, prin analogii, pentru o gama larga de cititori.
Trucuri SEO utile:
l Include
cuvantul cheie in titlu. Titlurile articolelor sunt atractive (sau
neatractive) nu doar pentru cititori, ci si pentru motoarele de cautare!
l Foloseste
subtitluri (cu cuvinte cheie). Subtitlurile sporesc interesul
vizitatorului, lizibilitatea postarii, dar si rankingul daca contin cuvinte
cheie.
l Bolduieste
si inclina cuvintele cheie pentru a le scoate in evidenta (si pentru
Google).
l Foloseste
cuvantul cheie la fiecare 125-250 de cuvinte. Nu abuza de cuvintele cheie,
deoarece Google nu vede cu ochi buni excesele.
l Foloseste
imagini si optiunea "Alt Text". Google catalogheaza si imaginile
din articolul tau. Textul alternativ trebuie sa repete / descrie imaginea.
l Ataseaza
un link la cuvantul cheie. El va capata astfel un plus de
"greutate" pe Google. De pilda, la finalul articolului poti face o
trimitere spre alte postari pe aceeasi tema. Cum ar fi debutul unui freelancerweb design pe blog :)
l Creeaza
continut usor de distribuit. Cu cat esti mai prezent pe diverse site-uri /
retele sociale si preluat, cu atat site-ul tau va fi mai sus in topul Google,
Bing etc. In acest scop, foloseste plugin-uri sociale specializate!
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu