Desigur, am adaptat o replica din Hamlet. In secolul nostru, nimeni nu mai are timp de teatru, toata lumea vrea actiune. Actiunea este la ea acasa in lumea web design-ului, unde un update Google, de pilda, provoaca drame mai mari ca piesele lui Shakespeare - pentru webmasteri, freelanceri web design si asa mai departe.
Internetul este un loc competitiv, o jungla in care scoate capul cel mai tenace si iscusit sau cel mai bogat. Intr-o fraza, aceasta este discutia articolului de astazi.
Fiecare persoana sau firma care apeleaza la un specialist creare site pentru a-i realiza sau optimiza web site-ul isi doreste in special un lucru: ca site-ul sa fie cat mai bine pozitionat pe Google. Si asta, pentru ca cei mai multi vizitatori vin ca urmare a unei cautari specifice, legate de o categorie sau niste cuvinte cheie, pe motoarele de cautare majore. Aici intervine SEO, Search Engine Optimization, ce cuprinde o serie de tehnici menite sa promoveze si sa propulseze respectivul site printre primele din categoria lui. Dar, ca intotdeauna in viata, exista doua cai: calea grea si de durata, care aduce cele mai sanatoase rezultate, si o cale usoara, o scurtatura: AdWords, serviciul de reclama platita oferit de Google.
In termeni mai tehnici, exista doua cai de a atrage trafic pe site-ul tau:
1. SEO (optimizarea organica a web site-ului) - site-ul urca prin forte proprii (continut de calitate, relevant, si prin recomandari / backlink-uri / popularitate)
2. AdWords - site-ul isi cumpara o pozitie fruntasa prin programul de publicitate al Google, care il va "expune" intr-o zona preferentiala pentru a sari in ochi, plus in serviciile si retelele partenere (Google Maps, Amazon, Gmail etc.)

Care metoda de promovare site este mai eficienta?

Raspunsul este unul complex, pentru ca fiecare optiune reflecta o filosofie de lucru. In egala masura, cele doua metode, SEO organic si AdWords, nu sunt absolut antagonice, ci complementare, ambele avand rostul lor si putand fi combinate, cu un ochi pe prezent si unul pe viitor, asta daca bugetul o permite.
Cand un utilizator cauta o informatie pe Internet, prima oprire este, in majoritatea cazurilor, Google, cel mai important motor de cautare. In urma cautarii, acesta afiseaza o lista organica de rezultate, in baza algoritmului natural, dar si reclamele platite. 80% dintre utilizatori merg direct la lista organica, insa iata, o cincime dau click si pe rezultatele sponsorizate. Nota bene, succesul ambelor metode tine de alegerea cuvintelor cheie pentru care se va face promovarea unui site.

Daca vrei rezultate pe termen scurt...

Alege AdWords. Este, daca vrei, filosofia romaneasca de a da un tun si a fi milionari de week-end, dupa care Dumnezeu cu mila. Multi intra pe poarta cea stramta, daca ne gandim ca Google castiga zilnic, din serviciul sau de publicitate, 100 de milioane de dolari! O campanie platita aduce rezultate care se observa extrem de rapid dupa publicarea reclamei pe Google. Ca urmare a anuntului AdWords, traficul va creste vizibil. Dar, cand banii se vor termina, fata frumoasa numita Google te va parasi, iar site-ul tau va fi trimis de unde a plecat, adica in anonimat.

Daca vrei rezultate pe termen lung...

Solutia este optimizare site, organica, una care va da beneficii de durata. Este o tehnica ce presupune o investitie financiara cel putin la fel ce consistenta. Insa marea diferenta este de timp. SEO este aplicarea principiului "Nu judeca ziua dupa recolta culeasa, ci dupa semintele plantate". Optimizandu-ti site-ul asa cum trebuie, utilizand cuvinte cheie relevante, postand frecvent continut nou si de calitate, dupa cateva luni site-ul va fi crescut pas cu pas, devenind un reper in lumea online si un favorit al Google si generand, finalmente, trafic gratis chiar si dupa terminarea actiunilor SEO, gratie muncii bine facute si perseverentei.
Promovarea organica, asadar, este una progresiva, nu o lovitura rapida, ca in cazul AdWords.


Este usor sa anatemizam reclama platita Google si sa cantam virtutile optimizarii organice, dar adevarul este ca fiecare tehnica are atuurile si partile ei slabe. Fiecare client, persoana fizica sau firma, trebuie sa se decida care i se potriveste mai bine in functie de obiectivele pe care si le propune. Tabelul de mai jos se doreste a fi un ajutor in acest sens:

METODA
CUI I SE ADRESEAZA
AVANTAJE
DEZAVANTAJE
AdWords
Firme mici / persoane cu bugete reduse
l  Implementare rapida
l  Rezultate imediate
l  Campania poate fi derulata local, national sau international
l  Tinteste precis clientii site-ului
l  Sistem pay-per-click (PPC): esti taxat doar cand cineva da click pe reclama (intra pe site) sau platesti la mia de afisari
l  Formate multiple de reclama: text, imagine, video
l  Efecte de scurta durata
l  Crestere artificiala a traficului (trafic de conjunctura)
l  Este un cerc vicios
l  Poate deveni scumpa
l  Poate fi sabotata de competitori ("clickbombing")
SEO organic
Firme medii si mari, cu bugete pentru SEO; clienti cu posibilitati financiare
l  Rezultate pe termen lung
l  Clasare mai buna pe Google, Yahoo, Bing, fata de site-urile care nu au facut SEO
l  Atrage mai mult trafic si popularitate, formeaza un public
l  Indexare gratuita
l  Creste reputatia produselor si serviciilor oferite
l  Investitie rentabila
l  Necesita timp, rabdare, perseverenta si un buget dedicat
l  "Fructele" apar dupa cateva luni

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
SUS