Optimizarea pentru motoarele de cautare sau SEO este un laitmotiv al activitatii mele de freelancer web design, iar toate tehnicile care o compun isi propun un ranking mai bun si o crestere organica pentru paginile web care se doresc a fi optimizate. Din fericire, exista atatea instrumente esentiale pentru SEO, subiect caruia ii dedic acest articol. Sa vedem impreuna care sunt aceste instrumente SEO vitale:

Motoarele de cautare

Bineinteles, optimizarea pentru motoarele de cautare incepe cu... motoarele de cautare. Avantajele lor? Gratuitatea si disponibilitatea nelimitata. Cu o simpla cautare, poti vedea cum iti sunt afisate paginile in rezultate si iti poti verifica titlurile si meta descrierile. Prin comanda de cautare site: poti chiar vedea cate pagini sunt indexate.
Exista multe alte moduri de a profita de avantajele oferite de un motor de cautare, de pilda folosind operatori avansati ca intitle, inurl etc.
Atentie, daca pagina nu se afiseaza deloc, inseamna ca ai fost penalizat sau ca Google si celelalte motoare de cautare te taxeaza pentru continut duplicat.

Uneltele pentru webmasteri

Cei doi mari jucatori de pe piata motoarelor de cautare, in primul rand regele necontestat Google, dar si Bing, ofera amandoi unelte pentru webmasteri, extrem de utile deoarece iti pot furniza foarte multe informatii despre web site-ul tau. Folosind aceste servicii gratuite, descoperi erori, iti controlezi site map-ul, obtii informatii despre trafic etc. Gandeste-te la ele ca la un panou de comanda pentru orice referitor la site-ul tau si felul cum e privit de motoarele de cautare. Partea cea mai frumoasa? Ambele servicii sunt gratuite iar setarea este extrem de rapida.
Google Webmaster Tools
Bing Webmaster Tools

Web Analytics

Dupa cum sugereaza si denumirea, Analytics ofera informatii unice pentru un web site, indiferent de marimea acestuia. Aceasta resursa ajuta prin urmare la imbunatatirea lucrurilor din perspectiva SEO. Si asta, pentru ce Web Analytics indica de unde vin vizitatorii (Google, Bing, Facebook etc.), ce pagini au fost vizitate, cat si unde s-a stat cel mai mult samd. Poti afla ce cuvinte cheie au fost folosite in motoarele de cautare pentru a-ti gasi site-ul, ca si pozitia medie pentru anumite cautari. Datele furnizate de serviciile Analytics, de la locatia vizitatorilor la fluxul acestora, sunt nepretuite.
Google Analytics (gratuit)
Yahoo Web Analytics (gratuit)

Instrumentul pentru cuvinte cheie

Alegerea unor cuvinte cheie este esentiala pentru atragerea cator mai multi vizitatori pe web site-ul tau. Sa presupunem ca vrei sa vinzi online incaltaminte pentru femei. Care este cuvantul cheie indicat? "incaltaminte femei" sau "pantofi femei"? Ei bine, cu ajutorul Adwords Keyword Tool, iti poti face o idee despre potentialul de trafic al fiecarui termen, cu alte cuvinte care va atrage cele mai multe cautari. Daca acesta este "incaltaminte femei", atunci paginile tale trebuie sa puna accent pe acest cuvant cheie.
Utilitatea acestui instrument nu se opreste aici. Daca observi ca un cuvant cheie este in crestere, Keyword Tool iti da practic ideea sa creezi pagini noi axate pe respectivul termen. Foarte important, unealta iti permite sa aplici cateva filtre (locatie, limba, dispozitiv), informatii de mare ajutor mai ales in cazul campaniilor locale.

Trendurile Google

Acest instrument Google indica, evident, tendintele in materie de cautare. Google Trends arata cat de des este cautat un cuvant cheie, si care este ciclicitatea lui (de pilda, "cadouri Sfantul Valentin"). Folosind datele furnizate de Trendurile Google, poti observa si analiza schimbari bruste in trafic si descoperi noi oportunitati. Si asta deoarece SEO inseamna nu doar optimizarea paginilor web, ci si putina speculatie pe anumite tendinte. Exact ca la bursa! Softuri specializate SEO
Exista o sumedenie de servicii web specializate pe subdomenii SEO.
Cateva mentiuni notabile sunt:
- Screaming Frog: imita munca de crawling a motoarelor de cautare si ofera o analiza SEO a web site-ului dintr-o perspectiva onsite. Foarte util pentru site-urile mari, unde verificarea manuala a fiecarei pagini ar costa timp pretios. In versiunea gratuita, permite doar 500 de URL-uri.
- Xenu’s Link Sleuth: "Detectiv" de link-uri moarte, dar si de continut duplicat.
- Majestic SEO: Iti permite sa verifici backlink-urile (link-urile care trimit spre web site-ul tau).
- SEOmoz: O colectie de zeci de unelte de analytics pentru un marketing si un SEO la un alt nivel.
- Open Site Explorer: Verifica linking-ul unui web site si il compara cu competitia.

Browserul SEO

Motoarele de cautare nu pot citi anumite tipuri de continut, avand dificultati cu imaginile, continutul flash si alte tipuri de media. Aici intervine Browseo, un browser SEO care arata ceea ce vad motoarele de cautare. Foarte important, acest instrument marcheaza parti ale paginii relevante pentru SEO.

Extensii

Anumite suplimente pentru cele mai populare browsere web sunt extrem de utile in munca de SEO.


Suplimente Google Chrome

- SEO Site Tools: se lauda cu multe caracteristici excelente, ca On-Page / External metrics, Social Media info, PR / numbering pe Google, Yahoo, Bing, si extinde functionalitatea Google Webmaster Tools.
- Mozbar: Extensia iti permite sa accesezi date SEO importante cand navighezi pe net, precum Domain Authority si Page Authority pe fiecare pagina vizitata. Analizeaza linkurile, subliniaza linkuri si cuvinte cheie etc.
- SEO for Chrome: Furnizeaza statistici si unelte SEO care iti usureaza munca de optimizare.
- PageSpeed Insights: Analizeaza performanta paginilor tale si ofera sugestii de optimizare, viteza fiind unul dintre factorii ce influenteaza clasarea in paginile de rezultate ale Google.

Extensii Firefox

- SEOQuake: O extensie ce isi propune sa ii ajute pe web masteri nu doar la SEO, ci si la optimizarea sociala si promovarea pe internet, prin analiza multor parametri SEO specifici.
- SearchStatus: Plugin ce analizeaza densitatea cuvintelor cheie, meta tagurile, indica PageRank-ul Google, descopera linkurile canonice etc.
- Mozbar: varianta pentru Firefox a toolbar-ului din Chrome

Si nu in ultimul rand... informatie. Deoarece SEO este un domeniu dinamic, in care lucrurile se schimba constant, este vital sa fii la curent cu noile evolutii din industrie: update-uri de algoritm ale motoarelor de cautare, aparitii de instrumente SEO care fac o diferenta.
Ca freelancer web design, ma tin la curent cu tot ce misca in domeniul meu de activitate, urmaresc site-urile de autoritate si asa s-a nascut blogul meu - locul unde iti ofer constant noi articole pe temele care conteaza in web design, fie ca vorbim despre SEO sau creare site. Blogul meu va fi agregatorul celor mai importante stiri si evenimente care influenteaza felul in care muncim, iubim, murim si inviem, in fiecare zi, pe net, printre cuvinte cheie si meta tag-uri. Pana data viitoare, aveti grija de web site-ul vostru si faceti SEO de calitate cu ponturile de mai sus!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
SUS