User-friendly Site

Uneori, pentru a atrage trafic, este insuficient ca un site sa-i ofere publicului doar un continut exceptional si informatii valoroase. Printre altele, scopul activitatii de realizare si optimizare site este ca userii sa inteleaga in cel mai scurt timp cum sa ajunga la ceea ce cauta de fapt.
Pe scurt, asa putem defini ceea ce se numeste uzabilitatea unui site.

De ce site-urile trebuie sa fie user-friendly?

Proiectarea website-urilor user-friendly inseamna alegerea unor solutii simple si intuitive, in masura sa le permita internautilor (indiferent de categoria sociala / profesionala) sa foloseasca platformele web fara sa intampine probleme.
Spre exemplu, un site de actualitate, pentru a fi pe placul utilizatorilor, trebuie conceput cu tehnica de responsive design. De asemeni, apare necesitatea sa raspunda tuturor exigentelor userilor, oricare ar fi nivelul de performanta atins in mediul digital.
Un lucru este cert. In secolul vitezei, toata lumea e grabita. Si dornici sa aflam cat mai multe, nu mai avem rabdare sa asteptam pentru deschiderea unui link ori sa cautam prin "aglomeratia" de site-uri si de pagini web.
Scopul este sa ne atingem obiectivele imediat, intr-un interval ce nu depaseste o clipire de pleoape. Iata de ce suntem cu totii de acord ca specialistii in servicii de optimizare site ar trebui sa inlesneasca accesul rapid la informatiile dorite.

Reguli pentru site-uri pe placul userilor

Metodele de realizare site web implica asocierea optima a tehnologiei cu design-ul si creativitatea. Iar odata ce exista un echilibru intre aceste "ingrediente", utilizatorii se vor bucura de experiente placute de navigare.
Desi modalitatile prin care se simplifica munca de cautare online a user-ilor sunt numeroase, in aceasta postare, ne vom opri doar la cateva. Concret, uzabilitatea site-urilor depinde de urmatorii factori:

Simplitatea continutului

Partea de content reprezinta un element esential in practicile de optimizare site, dar nu singurul. Este componenta capabila sa trezeasca atentia vizitatorilor si care poate creste popularitatea site-urilor sau le poate distruge prezenta online.
In niciun caz, nu exagerati cu terminologia academica si cu un limbaj exagerat de tehnic-profesional. Continutul va ramane cat mai simplu, usor de inteles, dar in masura sa le furnizeze cititorilor informatiile de care au nevoie.

Buna organizare a site-ului

Platformele web vor fi astfel concepute incat sa faciliteze navigarea. Harta site-urilor trebuie sa fie logica, vizibila si usor de parcurs. Publicul, ”infometat” dupa noutati, isi doreste ca in legatura cu subiectele pe care le cauta, sa i se afiseze rezultate cat mai relevante.
Este inutil sa umpleti paginile cu imagini si butoane. Daca in urma tehnicilor de optimizare site rezulta o structura prea complicata, aceasta va nemultumi cititorul, care incapabil sa gaseasca ceea ce cauta, va parasi in cea mai mare graba pagina si site-ul.

Design-ul interesant

Nu este de ajutor nici sa "accesorizati" paginile cu grafica si animatie in exces. Acestea nu fac decat sa "tulbure" mintea vizitatorilor si in loc sa-i mentina printre textele site-ului, ii vor expedia spre "taramuri" capabile sa le incite curiozitatea, fara sa-i oboseasca.
Oricare le-ar fi interesele sau cunostintele, cititorii se simt tentati sa-si petreaca timpul pe pagini cu o estetica placuta. Iar pentru a le mentine cat mai simple, dar captivante, va puteti folosi de ultimele tendinte in materie de proiectare si optimizare site.


Pagina de destinatie atractiva

Mare atentie la continutul si la structura paginilor de destinatie (landing pages). Prima impresie conteaza... conteaza mai ales cand este vorba despre noii veniti. Este cea care va incuraja publicul sa continue ori sa abandoneze vizitarea site-urilor.
Pentru ca orice pagina poate indeplini rolul de "landing page" (incepand de la Home Page, pana la cele cu produse / servicii), investiti in construirea ei. Imbunatatirea se refera atat la continut, cat si la grafica sau tema design-ului.

Timpul de incarcare

Viteza de incarcare a paginilor nu este doar unul dintre factorii de ranking. Acum cand totul in jurul nostru (masini, tehnologie) se deruleaza cu atata rapiditate, utilizatorii isi doresc acelasi lucru. Daca site-urile se incarca incet, vizitatorii vor parasi paginile, cautand altele.
Pentru ca potentialii clienti sa nu dea bir cu fugitii inainte ca link-urile accesate sa se deschida, concentrati-va pe planul de optimizare site. Controlati sa nu se afiseze mesaje de genul "eroare 404" (pagini care nu exista) si limitati numarul plugin-urilor / pagina.


Optimizarea pentru dispozitivele mobile

Platformele cu responsive design permit optimizarea in functie de dispozitivele ce servesc drept suport de navigare online. Mai exact, citirea textelor este posibila chiar de pe smartphone, unde vizibilitatea este redusa din cauza dimensiunilor display-ului.
Realitatea este ca o parte importanta dintre accesarile internautilor provin de pe dispozitivele mobile, nu doar de pe pc. Cereti-le specialistilor SEO sa construiasca site-urile folosind responsive webdesign (ce poate fi adaptat la orice dispozitiv si browser).

In timpul navigarii online, utilizatorul se poate relaxa postand pe social media, poate citi articole pe temele preferate sau poate cauta sa se actualizeze cu ultimele stiri. Iar daca in urma metodelor de optimizare site, accesul ii este ingradit ori daca textele pe care le gaseste nu ii satisfac pe deplin interesele, cititorul tinde sa "migreze", mediul online oferindu-i posibilitati aproape infinite.

1 comentarii:

  1. I admire the valuable information about hair you offer in your articles. I will bookmark your blog and I am quite sure they will learn lots of new stuff here than anywhere else!
    Please Visit

    RăspundețiȘtergere

 
SUS