Chiar si pentru neinitiati, termenul SEO devine din ce in ce mai intalnit. SEO, prescurtarea de la Search Engine Optimization, inseamna optimizarea pentru motoarele de cautare (cel mai important, Google). Este un element fundamental in procesul de creare site si cel de optimizare site. Este, cum ar zice englezii, ceea ce "makes or breaks your site". Fara o optimizare SEO de calitate, site-ul tau va ramane un ilustru necunoscut in universul infinit al Internetului. SEO cuprinde actiunile intreprinse pe blogul sau site-ul tau, astfel incat motoarele de cautare sa il claseze cat mai sus, in functie de cuvintele cheie si de continutul relevant oferit. O clasare buna = trafic, notorietate, bani.
10 greseli SEO


Daca teoria este usoara, practica ne omoara. In continuare iti prezint cele mai comune greseli SEO, care iti pot afecta drastic vizibilitatea online:



GRESEALA #1: LIPSA DE VARIETATE

Netul este despre diversitate. A spune lucrurile dintr-o singura perspectiva inseamna sa te impusti singur in picior si sa gonesti vizitatorii / cititorii. Predictibilitatea omoara traficul.

Solutie: Trebuie sa fii flexibil, sa abordezi povestea din mai multe unghiuri si sa creezi un continut divers, care sa atraga constant, cat mai multe tipuri de oameni.

GRESEALA #2: PREA MULTE BRIZBRIZURI

A se citi: prea multe imagini si reclame. Un site sau blog trebuie sa aiba personalitate, insa elementele antementionate incarca website-ul, frustrand astfel vizitatorul si determinandu-l sa nu te mai viziteze. Timp de incarcare mare = trafic scazut = dezastru SEO.

Solutie: Pastreaza lucrurile simple. "Simplitatea este cel mai sofisticat lucru.", spunea Leonardo Da Vinci.

GRESEALA #3: ARTICOLE FARA SUBSTANTA

Google si fratii lui vitregi (Bing, Yahoo etc.) apreciaza continutul de calitate si il ierarhizeaza ca atare. Daca scrii articole irelevante, cu informatie comuna, vei ramane unul din multime. Multe site-uri au articole scurte, scrise superficial, cu consecintele de rigoare.

Solutie: Creeaza continut unic, care face o diferenta in lume. Suna pretentios, dar articolele interesante si detaliate te vor face sa te remarci, inclusiv la nivel de SEO.

GRESEALA #4: APA CALDA... REINVENTATA

Un site ar trebui sa fie o declaratie de unicitate. Din pacate, cei mai multi proprietari de website, autori sau copywriteri prefera calea usoara, "recicland" informatie si spunand lucruri care s-au mai spus. Dar, reluand ceea ce s-a mai scris de 1000 de ori pe alte bloguri, nu te remarci cu nimic.

Solutie: Google este atras de originalitate. Ofera un continut de incredere, interesant si care nu poate fi obtinut printr-o simpla cautare pe Wikipedia. Astfel, vei deveni un reper in domeniul tau.

GRESEALA #5: NIMIC NOU SUB SOARE

De regula greselile se leaga, iar 5 vine dupa... 3 si 4. Daca nu ai capacitatea de a tine lumea pe site-ul tau, acestia parasindu-l repede pentru ca nu au motive sa ramana, inseamna ca nu oferi informatie utila. Google interpreteaza acest timp scazut de 'sedere' ca o dovada de slaba calitate si te va taxa!

Solutie: Fa-ti lectiile si ofera informatie pertinenta, care ii va face pe oameni sa iti treaca site-ul la 'Favorite'.

GRESEALA #6: LIPSA DE EMPATIE

Website-ul tau este mai intai despre cei care il viziteaza, si abia apoi despre tine. Sigur ca totul poarta amprenta personalitatii tale. Insa a nu vedea lucrurile prin ochii clientului / cititorului este scurtatura spre faliment. Internetul este plin de articole egocentrice, plictisitoare, lungi, seci.

Solutie: Pune-te in pielea vizitatorului. Ce tie nu-ti place, altuia nu-i scrie! Nu fi repetitiv... Fii magnetic si amuzant!

GRESEALA #7: CERTA-TI CU LIMBA ROMANA?

Celebra zicala "aceste cuvinte ne doare" este evidenta pe un website. Chiar si o singura greseala (flagranta) de scriere te poate discredita definitiv in ochii cititorilor.

Solutie: Paza buna trece primejdia rea. Cantareste-ti cuvintele si reciteste-ti articolele inainte de postare. La nevoie, foloseste-te de tehnologie si utilizeaza un corector gramatical.

GRESEALA #8: NU TI-AI LUAT PASTILELE DE NERVI

Internetul este un mediu in care iti poti varsa usor naduful. Dar, cum zicea cineva, problema la el este ca nimic nu e temporar. In plus, motoarele de cautare importante nu apreciaza derapajele verbale, tinzand sa iti cenzureze continutul.

Solutie: Evita limbajul colorat / injuraturile, pentru o valoare SEO mai mare.

GRESEALA #9: LIPSA LINKURILOR

Exista doua tipuri de SEO: On Site si Off Site. Primul se refera la activitatile desfasurate pe site-ul tau sau al clientilor, al doilea presupune link building (atragerea de linkuri catre site). La fel de important insa este sa faci trimiteri spre alte surse. Multi comit greseala de a se raporta doar la ei insisi.

Solutie: Cateva linkuri spre surse externe fac diferenta intre credibilitate si un ranking mai bun pe Google & Co., si anonimitate.

GRESEALA #10: LIMBAJUL DE LEMN

Ca profesionist este usor sa cazi in eroarea de a utiliza un limbaj tehnic. Insa, realitatea este ca nu toti oamenii se vor pricepe sau vor intelege ce spui.

Solutie: Mentine-ti standardul fara a folosi un limbaj de lemn. Chiar si un subiect tehnic complicat poate fi explicat atragator, prin analogii, pentru o gama larga de cititori.

10 greseli SEO


Trucuri SEO utile:


l  Include cuvantul cheie in titlu. Titlurile articolelor sunt atractive (sau neatractive) nu doar pentru cititori, ci si pentru motoarele de cautare!
l  Foloseste subtitluri (cu cuvinte cheie). Subtitlurile sporesc interesul vizitatorului, lizibilitatea postarii, dar si rankingul daca contin cuvinte cheie.
l  Bolduieste si inclina cuvintele cheie pentru a le scoate in evidenta (si pentru Google).
l  Foloseste cuvantul cheie la fiecare 125-250 de cuvinte. Nu abuza de cuvintele cheie, deoarece Google nu vede cu ochi buni excesele.
l  Foloseste imagini si optiunea "Alt Text". Google catalogheaza si imaginile din articolul tau. Textul alternativ trebuie sa repete / descrie imaginea.
l  Ataseaza un link la cuvantul cheie. El va capata astfel un plus de "greutate" pe Google. De pilda, la finalul articolului poti face o trimitere spre alte postari pe aceeasi tema. Cum ar fi debutul unui freelancerweb design pe blog :)
l  Creeaza continut usor de distribuit. Cu cat esti mai prezent pe diverse site-uri / retele sociale si preluat, cu atat site-ul tau va fi mai sus in topul Google, Bing etc. In acest scop, foloseste plugin-uri sociale specializate!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
SUS