Desigur, am adaptat o replica din Hamlet.
In secolul nostru, nimeni nu mai are timp de teatru, toata lumea vrea actiune.
Actiunea este la ea acasa in lumea web design-ului, unde un update Google, de
pilda, provoaca drame mai mari ca piesele lui Shakespeare - pentru webmasteri,
freelanceri web design si asa mai departe.
Internetul este un loc competitiv, o
jungla in care scoate capul cel mai tenace si iscusit sau cel mai bogat. Intr-o
fraza, aceasta este discutia articolului de astazi.
Fiecare persoana sau firma care apeleaza
la un specialist creare site pentru a-i realiza sau optimiza web site-ul isi
doreste in special un lucru: ca site-ul sa fie cat mai bine pozitionat pe
Google. Si asta, pentru ca cei mai multi vizitatori vin ca urmare a unei
cautari specifice, legate de o categorie sau niste cuvinte cheie, pe motoarele
de cautare majore. Aici intervine SEO, Search Engine Optimization, ce cuprinde
o serie de tehnici menite sa promoveze si sa propulseze respectivul site
printre primele din categoria lui. Dar, ca intotdeauna in viata, exista doua
cai: calea grea si de durata, care aduce cele mai sanatoase rezultate, si o
cale usoara, o scurtatura: AdWords, serviciul de reclama platita oferit de
Google.
In termeni mai tehnici, exista doua cai de
a atrage trafic pe site-ul tau:
1. SEO
(optimizarea organica a web site-ului) - site-ul
urca prin forte proprii (continut de calitate, relevant, si prin recomandari /
backlink-uri / popularitate)
2. AdWords - site-ul isi cumpara o pozitie fruntasa prin programul de
publicitate al Google, care il va "expune" intr-o zona preferentiala
pentru a sari in ochi, plus in serviciile si retelele partenere (Google Maps,
Amazon, Gmail etc.)
Care metoda de promovare site este mai eficienta?
Raspunsul este unul complex, pentru ca
fiecare optiune reflecta o filosofie de lucru. In egala masura, cele doua
metode, SEO organic si AdWords, nu sunt absolut antagonice, ci complementare,
ambele avand rostul lor si putand fi combinate, cu un ochi pe prezent si unul
pe viitor, asta daca bugetul o permite.
Cand un utilizator cauta o informatie pe
Internet, prima oprire este, in majoritatea cazurilor, Google, cel mai
important motor de cautare. In urma cautarii, acesta afiseaza o lista organica
de rezultate, in baza algoritmului natural, dar si reclamele platite. 80%
dintre utilizatori merg direct la lista organica, insa iata, o cincime dau
click si pe rezultatele sponsorizate. Nota bene, succesul ambelor metode tine
de alegerea cuvintelor cheie pentru care se va face promovarea unui site.
Daca vrei rezultate pe termen scurt...
Daca vrei rezultate pe termen lung...
Solutia este optimizare site, organica,
una care va da beneficii de durata. Este o tehnica ce presupune o investitie
financiara cel putin la fel ce consistenta. Insa marea diferenta este de timp.
SEO este aplicarea principiului "Nu judeca ziua dupa recolta culeasa, ci
dupa semintele plantate". Optimizandu-ti site-ul asa cum trebuie, utilizand
cuvinte cheie relevante, postand frecvent continut nou si de calitate, dupa
cateva luni site-ul va fi crescut pas cu pas, devenind un reper in lumea online
si un favorit al Google si generand, finalmente, trafic gratis chiar si dupa
terminarea actiunilor SEO, gratie muncii bine facute si perseverentei.
Promovarea organica, asadar, este una progresiva, nu o lovitura rapida, ca in cazul AdWords.
Promovarea organica, asadar, este una progresiva, nu o lovitura rapida, ca in cazul AdWords.
Este usor sa anatemizam reclama platita
Google si sa cantam virtutile optimizarii organice, dar adevarul este ca
fiecare tehnica are atuurile si partile ei slabe. Fiecare client, persoana
fizica sau firma, trebuie sa se decida care i se potriveste mai bine in functie
de obiectivele pe care si le propune. Tabelul de mai jos se doreste a fi un
ajutor in acest sens:
METODA
|
CUI I SE ADRESEAZA
|
AVANTAJE
|
DEZAVANTAJE
|
AdWords
|
Firme mici / persoane cu bugete reduse
|
l
Implementare rapida
l
Rezultate imediate
l
Campania poate fi derulata
local, national sau international
l
Tinteste precis clientii
site-ului
l
Sistem pay-per-click (PPC):
esti taxat doar cand cineva da click pe reclama (intra pe site) sau platesti
la mia de afisari
l
Formate multiple de reclama:
text, imagine, video
|
l
Efecte de scurta durata
l
Crestere artificiala a
traficului (trafic de conjunctura)
l
Este un cerc vicios
l
Poate deveni scumpa
l
Poate fi sabotata de
competitori ("clickbombing")
|
SEO organic
|
Firme medii si mari, cu bugete pentru
SEO; clienti cu posibilitati financiare
|
l
Rezultate pe termen lung
l
Clasare mai buna pe Google,
Yahoo, Bing, fata de site-urile care nu au facut SEO
l
Atrage mai mult trafic si
popularitate, formeaza un public
l
Indexare gratuita
l
Creste reputatia produselor
si serviciilor oferite
l
Investitie rentabila
|
l Necesita timp, rabdare, perseverenta si un buget dedicat
l "Fructele" apar dupa cateva luni
|
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu