Cele mai mari beneficii ale marketingului prin social media sunt cresterea expunerii si cresterea traficului. Efortul de promovare prin social media conduce catre mai multa expunere pentru afacerea in cauza. Cei mai mult marketeri folosesc social media pentru a obtine informatii din piata si pentru a-si fideliza clientii. Ordinea beneficiilor a ramas practic neschimbata din anul 2012, cu exceptia valorificarii aparitiei unor fani fideli, valorificare ierarhizata putin peste generarea de noi culoare de dezvoltare. De asemenea, procentul marketerilor care au raportat aceste beneficii s-a extins asupra tuturor categoriilor de activitate incepand cu 2012.

Cateva intrebari care apar in mod natural din graficul de mai sus ar putea include: "Pot obtine mai multe beneficii din a investi mai mult timp în social media?", "Obtin marketerii care folosesc social media de ani de zile rezultate chiar mai bune?" sau "E vreo diferenta intre marketingul B2B (business to business) si B2C (business to customer)".

Vanzari crescute

Este nevoie de timp pentru a dezvolta relaţii care duc catre vanzari. Cu toate acestea, un procent mare de beneficiari care investesc timpul necesar raporteaza rezultate foarte bune. De exemplu, mai mult de jumatate din beneficiarii care au folosit social media pentru cel puţin 3 ani au raportat vanzari imbunatatite. Mai mult de jumatate dintre cei care investesc 11 sau mai multe ore pe saptamana in social media au indicat aceleasi rezultate iar 62% dintre cei care petrec 40 sau mai multe ore pe saptamana aduc clienti noi prin aceste eforturi. Cu toate acestea 57% dintre toti beneficiarii care au participat la acest studiu au raportat ca social media nu i-a ajutat sa isi imbunatateasca vanzarile. Acest lucru se poate datora insa si lipsei de instrumente pentru monitorizarea vanzarilor.

Expunere crescuta

Cu 6 sau mai multe ore investite pe saptamana, marea majoritate a beneficiarilor (92%+) au indicat ca utilizarea social media a crescut expunerea pentru afacerea lor. Aproape toti marketerii care cau folosite mijloacele de promovare social media pentru doi ani sau mai mult raporteaza ca aceasta genereaza expunere pentru afacerea lor.

Cresterea numarului de parteneriate

Utilizatorii care investesc cel mai mult timp in marketingul prin social media obtin cele mai multe parteneriate de afaceri. Dintre cei cu mai mult de 3 ani de experinta cu marketingul prin social media, 62% au obtinut noi parteneriate. Cu toate acestea, mai mult de jumatate dintre marketerii care au investit cel puţin 1 an in marketingul prin social media raporteaza, de asemenea, ca noi parteneriate au fost obtinute. Marketerii care vindeau altor afaceri au demonstrat o probabilitate crescuta in obtinerea acestor beneficii (58%) decat cei care vindeau direct consumatorilor (51%).

Generarea oportunitatilor de vanzari

Investind un minimum de 6 ore pe saptamana. 64% dintre beneficiari au obtinut imbunatatiri in generarea oportunitatilor de vanzari cu ajutorul marketingului prin social media. Mai mult de jumatate dintre beneficiarii cu cu cel putin un an de experienta de marketing prin social media isi generau oportunitati de vanzari prin intermediul platformelor de socializare.

Costuri reduse de marketing

Aproape jumatate din cei care investesc 6 ore pe saptamana sau mai mult in eforturile de promovare prin social media au constatat avantajul costurilor reduse de marketing. Cel putin 62% din companiile cu 10 sau mai multi angajati au fost de acord ca promovarea prin social media reduce costurile de marketing, pe cand doar 38% din companiile cu peste 1000 de angajati au fost de acord.

Imbunatatiri ale clasamentului in motoarele de cautare

Imbunatatirile clasamentului in motoarele de cautare au fost cele mai raspandite in randul celor care au folosit marketingul prin social media timp de doi ani sau mai mult, 62% dintre acestia indicand o crestere. Cel putin 60% dintre cei care au investit un minimum de 6 ore pe saptamana in promovarea prin social media au inregistrat imbunatatiri ale pozitionarii in motoarele de cautare. Marketerii care vindeau altor afaceri aveau mai multe sanse de a obtine aceste avantaje (60%) decat cei care vindeau direct consumatorilor (56%).

Trafic crescut

O parte semnificativa din participantii la acest studiu (78%+) au inregistrat cresteri ale traficului investind doar 6 ore pe saptamana in markeingul prin social media, iar cei care faceau acest lucru de mai mult de doi ani au raportat o imbunatatire semnificativa a rezultatelor (81%+ au inregistrat beneficii) in comparatie cu cei cu mai putina experienta.

Cresterea fluxului de informatii din piata

Din cei cu cel putin un an de experienta, mai mult de 68% au observat ca platformele de socializare ofera informatii esentiala despre piata de desfacere. Companiile B2B (business to business) (71%) fata de companiile B2C (business to customer) (66%) utilizeaza in proportii mai mari platformele de socializare pentru strangerea informatiilor. Cel putin 71% dintre cei care au investit cel putin 6 ore pe saptamana in promovarea prin social media au avut mai multe oportunitati de a aduna informatii obiective si credibile despre piata lor de desfacere.

Crearea grupurilor de fani

Marketerii business to customer au indicat o probabilitate mai mare de creare a unei comunitati de fani loiali prin marketingul cu ajutorul social media (71%) decat marketerii business to business (58%). Dintre cei care foloseau marketingul prin social media de mai bine de un an (63%) l-au gasit intrumental in crearea unei comunitati de fani loiali. Timpul investit face diferenta. Dintre cei care petreceau cel putin 6 ore pe saptamana, 69% au inregistrat rezultate, pe cand dintre cei care investeau 5 ore sau mai putin, doar 49% au inregistrat rezultate.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
SUS