Cati dintre noi isi mai amintesc cum aratau metodele de optimizare SEO in urma cu cativa ani? Ce s-a schimbat de atunci?
Raspunsul vine punctual, fara sa existe vreo indoiala. SEO nu mai este ceea ce era odata. Incepand de la mentalitatea specialistilor si asteptarile userilor, pana la tehnicile de optimizare site utilizate, totul a capatat o alta directie.
In practica, daca in prezent suntem interesati sa construim un website, sa lansam o platforma de e-commerce ori sa ne deschidem un blog, nu ne putem rezuma la practicile de optimizare folosite in "preistoria" mediului online.
Insa tristul adevar ne confirma ca printre noi se mai afla experti "de moda veche". Fideli vechilor strategii de realizare site, acestia au sanse sa obtina rezultate, dar cu totul intamplator si doar pe termen scurt, in timp ce pe termen lung, actiunile se dovedesc contraproductive.
Dar ce schimbari au avut loc in ultimul deceniu in ”obiceiul” de a face SEO?

Optimizarea SEO ieri… si azi…

La nivel de mentalitate, vechile metode de optimizare site aduceau in prim plan cuvintele cheie, ce erau focalizate pe cea mai buna pozitionare in SERP. In schimb, practicile moderne studiaza posibilitatile pe care le au user-ii sa interactioneze cu anumite brand-uri, produse si servicii.
Astazi, selectarea cuvintelor cheie are loc doar intr-o faza succesiva a procesului de optimizare SEO. Mai intai se incepe cu analiza, apoi cu realizarea continutului (se pune accentul pe calitate), dupa care, se construieste o strategie de promovare social media.
Si tot referitor la cuvintele cheie, in trecut, specialistii se concentrau pe alegerea unor variante unice pentru fiecare pagina web. Totul era conditionat de potentialul fiecarui keyword de a "obtine" o pozitionare favorabila in SERP, obiectivul ramanand in linii mari aceleasi, mai mult trafic spre website.


Dar in noua "era", odata cu asteptarile detinatorilor de afaceri online, s-au schimbat si posibilitatile de abordare ale expertilor. Serviciile de consultanta se focalizeaza mai mult pe nevoile internautilor aflati in faza de "research".
Specialistii in creare site incearca sa identifice publicul real interesat de produsele si serviciile ”clientilor”. Pentru atingerea noilor obiective, nu se mai orienteaza spre optimizarea unui singur cuvant cheie cu un numar ridicat de cautari, ci a mai multor "derivatii" (long tail), alcatuite din cel putin doua cuvinte.
Nu este deloc intamplator ca statisticile confirma ca cel putin 70 % din traficul organic are ca provenienta cautarile dupa cuvintele cheie de tip "long tail".

Care sunt tehnicile de optimizare site care functioneaza?

1. Interactiunea cu publicul prin intermediul continutului

Atata timp cat continutul continua sa ramana rege, vom mai auzi expresia "Content is king". Oricare ar fi actualizarile in algoritmul de functionare Google, calitatea continutului va ramane la loc de frunte printre celelalte metode de optimizare SEO.
La fel de importanta este considerata si lungimea textelor. Google, motorul de cautare care conteaza, "favorizeaza" continutul cu peste 1.000 de cuvinte, ce permite o mai buna aprofundare a argumentelor tratate. Evident, nimeni nu contesta nici eficacitatea textelor mai "restranse" de a ne pozitiona in topul clasamentului SERP (depinde de temele abordate).


2. Compatibilitatea cu dispozitivele mobile

In prezent, tot mai multi user-i se folosesc de smartphone in cautarile online. Cum nimeni nu-si permite sa piarda din trafic, compatibilitatea web design-ului cu device-urile mobile dobandeste o certa "greutate" in universul SEO.
Chiar inainte de ultimul Google update din primavara acestui an (din 21 aprilie 2015), interfata "mobile-friendly" avea sa influenteze in mod favorabil rezultatele generate de cautarile efectuate pe smartphone. Iar odata cu cea mai recenta actualizare, optimizarea website-urilor pentru dispozitivele mobile devenea un factor esential de ranking.

3. Moderatie in densitatea cuvintelor cheie

Pentru ca strategia de realizare site si de optimizare sa dea roade, este fundamental sa introducem in continut cuvinte cheie, dar nu orice fel si nu in orice cantitate. Vizitatorii paginilor web "imbacsite" de cuvinte cheie, nu vor ramane impresionati de atata exces de zel, dimpotriva.
Acelasi lucru va fi sesizat si de robotii motoarelor de cautare, care ne vor penaliza eforturile si site-urile. Important este sa evitam cuvintele cheie de umplutura (keyword stuffing) si sa ne concentram pe continutul de calitate, in care cuvintele cheie sa se limiteze la cateva aparitii exacte, cat mai natural incluse in text.

4. Construirea naturala a "retelei" de link-uri

Link-urile inbound (backlink-urile) continua sa aiba mereu ceva de spus in tehnicile de optimizare SEO si implicit, in clasamentul site-urilor. Din motive similare, "sursele" de provenienta nu trebuie alese la intamplare, ci monitorizate (au prioritate website-urile cu autoritate si relevante pentru domeniul respectiv).
Imediat dupa ce Google a pus in functiune cei doi algoritmi Panda si Penguin, primele website-uri "suferinde" au fost cele care contineau un "bagaj" prea mare de link-uri. Penalizarile nu au fost deloc exagerate, o mare parte din "increngatura" de link-uri fiind considerate "toxice" (pagina de rezultate SERP era plina de spam-uri).


Dupa abordarea catorva dintre practicile de optimizare site ce dau rezultate in 2015, concluzia este ca inca o data, calitatea este cea care primeaza, nu cantitatea. Regula ramane valabila atat pentru afacerile online, cat si pentru blog-uri sau platformele de comert.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
SUS