In mediul online, imaginile si in general grafica site-urilor, inseamna totul. Si totusi, privind in urma cu cateva luni, poate cu un an, ne este imposibil sa nu ne amintim vechiul design web al site-ului, care arata depasit, asemeni bibliotecilor neumblate si prafuite.
Dar odata ce ne aducem afacerile pe web, unde de altfel ne si lansam produsele / serviciile, este cazul sa ne gandim mai mult la web design... mai mult decat in trecut, desigur, cand concurenta aproape ca nu exista. Si nu existau nici atatea pretentii din partea userilor.
La ce folos atata amar de informatii pertinente, atata timp cat niciun internaut "aterizat" pe paginile site-urilor (in mod intamplator sau ca urmare a cautarilor organice) nu intrezareste nici macar un motiv sa le "rasfoiasca"?
Cine s-ar putea arata interesat de serviciile sau / si produsele noastre, optime din punct de vedere calitativ, daca prezentarea lasa de dorit? Ba mai mult, potentialii clientii par sa fie nerabdatori sa-si ia zborul dinainte de incarcarea paginilor.
Explicatia oricarui neajuns in genul celor prezentate anterior, este foarte simpla. Poate ca platformele au fost create de pseudo-specialisti in realizare site, care au neglijat unul dintre principalele detalii ce atrag atentia utilizatorilor, si anume design-ul web. Sau desi sunt create de ceva vreme, din variate motive, nimeni nu le-a mai actualizat partea de template si grafica.

Regula celor 4 secunde in web design

Sa ne imaginam ca intamplator, trecem prin fata unei vitrine. Cat timp ne va lua sa ne dam seama daca are sens sa ne abatem din drum? Ori daca ne-am opri, nu ar fi oare doar o pierdere de vreme?
Adevarul este ca nu ne trebuie mai mult de cateva secunde... cat am clipi de doua ori... sau chiar mai putin. Potrivit ultimelor statistici efectuate in domeniul web design-ului, ca detinatori de site-uri, avem la dispozitie circa 4 secunde pentru a ne convinge vizitatorii sa ramana... ori sa-i alungam departe de paginile site-urilor.
Si cum de multe ori angajamentul / promisiunea este mult mai importanta decat oferta in sine, acelasi lucru i-l oferim si publicului. Iar tot ce inseamna partea grafica, reprezinta tocmai detaliul ce va atrage angajamentul.
La urma urmei, imaginile si template-ul nu sunt altceva decat suportul unde ne expunem produsele si serviciile. Atata timp cat reusim sa impresionam vizitatorul din prima, adica inainte de expirarea celor 4 secunde, putem considera ca am mai castigat inca un potential client. Sau daca nu l-am castigat, cel putin nu am pierdut unul prezent in lista de "admiratori".


Arta sau stiinta? Web design si continut

Esenta succesului in comunicare si in general in marketing este data de impactul emotional generat de tot ce vedem cand navigam pe internet. Dintre toate simturile, cel mai folosit in mediul online este tocmai vazul. Partea estetica si web design-ul (adica ce vedem) ne influenteaza deciziile comportamentale.
In momentul in care ne pierdem printre butoane si doar cu greu reusim sa accesam informatiile dorite, vom abandona pagina si ne vom relua cautarile. Pentru ca nimic nu ne atrage sa mai ramanem. Oare nu acelasi lucru il vor face si cititorii nostri?
Insa oferindu-le prezentarea pe care si-o doresc, ii vom cuceri. Ba mai mult, ii vom provoca sa acceseze link-uri si butoane. Tentati fiind sa exploreze fiecare coltisor al site-urilor, vizitatorii, vor reveni iar si iar.
Dar sa nu uitam ca dincolo de "ambalaj" (grafica, imagini, template), dincolo de un design web atragator, publicul se va arata interesat si de continutul textelor care populeaza site-urile. Dornici sa descopere mai multe informatii despre ce cauta, utilizatorii vor da click doar in masura in care partea de content ii va convinge.
Iata de ce, continutul, in niciun caz nu va fi de umplutura, ci va prezenta realitatea. Va fi direct, usor de parcurs si nu in ultimul rand, informativ. Sau ce rost ar avea o vitrina impecabila ca design, daca marfurile prezentate au o calitate indoielnica ori lipsesc cu desavarsire?
Acestea fiind spuse, ce ar fi sa ne luam o clipa de ragaz si sa ne amintim cand a fost ultima oara ca am adus imbunatatiri la partea de web design? Dar de content? De mult? Poate este timpul schimbarilor... si al expertilor in realizare site.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
SUS